Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
BAC-lessen op afstand
19 septembre 2007

1 - 19 september 2007

Beste mensen van de afstands-bac!

Om te beginnen zal ik me even voorstellen: ik ben Luuck Droste, 22 jaar en woon sinds 2006 in Parijs. Daarvoor heb ik gestudeerd in Nederland. Ik geef sinds januari les op het Institut Néerlandais. Dit semester geef ik avondcursussen aan volwassenen, verder geef ik de baccalauréatlessen en doe ik dus de afstandslessen voor jullie. We zien elkaar over een aantal weken tijdens de eerste contactdag!

Komende weken zal ik jullie iedere week doorgeven, wat jullie kunnen doen om goed te oefenen, om je Nederlands te verbeteren en je zo dus voldoende op het eindexamen te kunnen voorbereiden.

Deze week beginnen we rustig, dat wil zeggen: ik wil jullie vragen een stuk te schrijven. Dit moet gaan over:
- jou! (wie ben je? hoe oud ben je, wat doe je in het leven en wat doe je in je vrije tijd? ik ben erg benieuwd wie mijn studenten zijn!)
- de vakantie (wat heb je deze zomer gedaan/meegemaakt? speciale ervaringen? op vakantie geweest? zo ja, waarheen en hoe was het?)
- zomermens: ben je een zomermens, hou je van de zomer? of hou je meer van de winter en kijk je uit naar guur weer, om lekker bij de kachel te kruipen met een kop warme chocolademelk en een gevulde koek? welk seizoen heeft dus je voorkeur en WAAROM?

- Persoonlijk. Tenslotte wil ik jullie vragen om iets te schrijven over jezelf: wat houdt je bezig? Heb je een passie? Ben je ergens fan van? Heb je een speciale hobby? Ik laat je helemaal vrij om te schrijven wat je wilt.

Alles bij elkaar wil ik graag dat jullie tussen 1 en 2 volle blaadjes schrijven. Zo kan ik direct goed zien hoe het met jullie Nederlands gesteld is en waar er nog problemen zijn.

Hopelijk is het duidelijk wat ik deze eerste keer van jullie verlang! Zo niet, dan kun je me mailen op:
mailnl@institutneerlandais.com

Ik kijk uit naar jullie stukken!

Succes en groetjes van Luuck.

Publicité
Publicité
Commentaires
BAC-lessen op afstand
Publicité
Publicité