Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
BAC-lessen op afstand
19 mars 2008

les 16 - woensdag 19 maart 2008

Hallo afstandsmensen,

Deze week gan jullie het volgende doen.

Opdracht 1
Leer hoofdstuk 1 en 2 van De Spijker Op de Kop en maak dus ZONDER de blaadjes erbij, de volgende opdrachten. Je stuurt mij de antwoorden op, niet de vragen + antwoorden, maar ALLEEN de antwoorden.

Meerkeuze

  1. Ik vind het een moeilijke opgave, maar wil het absoluut kunnen, ik wil weten hoe het werkt!
    A. Ik wil het onder de knie krijgen
    B. Ik kan ermee uit de voeten
    C. Ik zet de puntjes op de i.
  2. Wat een makkie! Zoiets simpels heb ik nog nooit meegemaakt!
    A. Het is een fluitje van een cent
    B. Er zitten haken en ogen aan.
    C. Ik sla spijkers met koppen.
  3. Ik heb een bedrijf opgestart. Ik ben vanaf nul begonnen.
    A. Ik heb het op touw gezet.
    B. Ik bijt de spits af.
    C. Ik heb alle zijlen bijgezet.
  4. Ik maak reclame, ik wil nu dat mijn bedrijf naamsbekendheid krijgt.
    A. Ik heb mijn voeten in de aarde.
    B. Ik timmer aan de weg.
    C. Ik val met de deur in huis.
  5. Ik had aardbeien willen kopen, maar alles was zojuist uitverkocht.
    A. Ik heb achter het net gevist.
    B. De aardbeien schieten als paddenstoelen uit de grond.
    C. Ik heb het op mijn dooie akkertje gedaan.

Vul aan:

6. Ik heb het helemaal zelf gedaan. (houtje)
…………………………………………………………………………………….

7. Die auto reed mij bijna omver!! (boord)

…………………………………………………………………………………….

8. Sinds vorig jaar komen er ineens overal kleine supermarktjes in de stad! (schieten)

…………………………………………………………………………………….

9. Het is er razend druk. Als je nog wat wilt kopen,…..(kippen)
…………………………………………………………………………………….

10. Ik ga morgenvroeg wandelen om half zes. Ik ga vroeg uit bed. (dauw)

…………………………………………………………………………………….

Goed of fout?
11. “We hebben de spits afgebeten” betekent “Wij hebben de eerste werkzaamheden gedaan”

12. “Met de noorderzon vertrekken” betekent “Iedereen aankondigen dat je vertrekt”

Opdracht 2
Maak van "De Spijker Op de Kop" hoofdstuk 3 en corrigeer deze zelf. Als je er vragen over hebt, mag je me mailen.

Opdracht 3
Ga naar de volgende site en bekijk de aflevering van Man Bijt Hond van 14 maart. (klik op: "Bekijk uitzending"!)
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=6663773&md5=26724c6098c9ce9bc54e27d9f35af3f1

Kies er twee reportages uit en beschrijf de inhoud in ongeveer 70 woorden per reportage.

Succes!
Luuck

Publicité
Publicité
Commentaires
BAC-lessen op afstand
Publicité
Publicité