Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
BAC-lessen op afstand
16 octobre 2007

les 5 - dinsdag 16 oktober 2007

Hallo iedereen,

Ik hoop dat jullie zaterdag allemaal veilig, goed en wel thuis zijn gekomen. Ik vond het een gezellige middag en leuk, kennis met jullie te maken. het is prettig, gezichten te hebben bij de mensen van wie je het werk corrigeert!

Ik wacht nog wel steeds op het werk van een aantal van jullie en ook op de papieren waarop je schoolgegevens staan. Let op: zorg dat je snel je achterstallige werk inhaalt en stuur het papier ook snel terug, ik heb het dringend nodig.

Sommigen van jullie hebben het bac blanc over de post gekregen, ik wil jullie vragen dit als eerste te maken en de antwoorden zo snel mogelijk naar me terug te sturen, zodat ik het kan nakijken. Als je al begonnen was tijdens de les, ga je thuis verder, waar je gebleven was.

Voor volgende week:
- gaan jullie bestuderen en maken alle kopieën pagina 128 t/m 138 van Taaltrainer Grammatica. Dat is het "boekje" dat ik uitgedeeld heb zaterdag. Als je er niet was, krijg je het over de post. Je stuurt mij de antwoorden op, genummerd en je vermeldt ook het paginanummer. Vertel me ook wat je makkelijk en moeilijk(er) vond. Oefen hardop de uitspraak van deel 4: de samengestelde woorden en leg goed het accent op de juiste lettergreep! Het beste is het als een Nederlandse of Belgische persoon je hiermee even helpt, als je die thuis tot je beschikking hebt.

- Verder ga je de volgende opdrachten doen:

UNOX

Ga naar www.nieuwjaarsduik.nl

  1. Bekijk de website. Ken je Unox? Wat voor bedrijf is het?

  2. Zoek op in welk jaar Unox begon en waar de naam vandaan komt.
  3. In 1957 werd de soep voor het eerst in blik verkocht. Wat deed men met deze soep, voordat de soep massaal verkocht en geconsumeerd werd? Waarom?
  4. Kijk bij evenementen. Wat houdt de Nieuwjaarsduik in? Wat heeft Unox daarmee te maken?
  5. Zoek de stamppottips op. Welke stamppottip lijkt je het lekkerst? Waarom?
  6. Ga naar “eerlijk is heerlijk”. Wat is er veranderd aan de rookworst, in de loop der jaren?
  7. Hoe komt het, volgens de rookworstexpert, dat Unox zo goed is in het maken van rookworst?
  8. Bekijk de commercial op de site. Bekijk ook de making-of. Je ziet Jan Vayne. Zoek informatie over hem. Wie is hij en wat doet hij? Wat is zijn handelsmerk, waar is hij bekend om, denk je? Leg uit wat de grap is met de pruik in deze commercial.

Succes!

Publicité
Publicité
Commentaires
BAC-lessen op afstand
Publicité
Publicité